søndag 24. mai 2009

Nordisk Quilte Treff i Gøteborg

Vi hadde en utrolig flott tur til Nordisk Quilte Treff i Gøteborg. Reiste nedover med tog torsdag og booket inn på Clarion Collection Hotel Odin hvor vi fikk noen flotte rom.

Fredag reiste vi til Folkets Hus hvor det var quiltebutikker og utstillinger og gjett om vi storkoste oss + at vi fikk brukt en del penger :-) Her møtte vi på flere kjente fra hjemmelige trakter. På denne quilten har Helena Geitel brukt teknikken med å farge med solteknikken. Lekkert synes nå jeg, så jeg måtte kjøpe med meg utstyr så jeg får prøvd dette.
Her er et bilde de hadde på standen ImageRing Quilt fra Malmø. På bildet har de brukt angelina fiber og textiva fusible film, dette måtte jeg også gå til innkjøp av +++
Her er bilde av en pute som Tyger og Ting hadde på sin flotte stand. Jeg kjøpte de nydelige stoffene som hørte til denne puten.
Det ble en tur innom polet slik at vi fikk fyllt opp våre flotte vesker vi fikk på standen til Bernina - Vi sydde dekor på lommen selv og fikk prøve oss på bernina symaskinene. Dette ble en utrolig flott dag med masse inntrykk.

Lørdag var det to som ønsket å gå på shopping mens to andre av oss ville se flere av utstillingene. Først gikk turen til Folkeuniversitetet Art Colleges hvor det var utstilling i vinduene.
Så gikk turen innom Folkets Hus i dag også, siden det var en stoffpakke jeg ikke hadde fått med dagen før og det gikk i orden - jeg ble kjempeglad. Ble litt mer shopping også. Måtte en tur innom toalettet før ferden gikk videre og da kom jeg over denne lappen oppi den ene vasken hvor det stor trasig - en liten søt lapp :-)Men når jeg kom inn på toalettet så synes jeg nå det var ennå mer TRASIG der - burde de ha vasket her tro........
Etterpå gikk vi til Allègården hvor Lapphexorna hadde flott utstilling med lappeteknikk fra helt tilbake til 1898 fram til i dag, de hadde også bytte av atc kort. Deilig at de hadde en stor cafè også slik at beina fikk hvilt seg.



Før vi kom fram til neste utstilling kom vi over disse flotte rhododendroene.
Så gikk turen videre til Vuxenskolan hvor Kuberna hadde utstilling, workshops og demonstasjoner. De hadde kledd seg med flotte hatter alle damene. Masse kreativt og flott og se her, flinke damer :-)



Tiden gikk altfor fort og det var tid for å komme seg tilbake til hotel og trille kofferten til stasjonen. Togturen både opp og ned var kjempekoselige i seg selv med både god mat og godt drikke, godt humør og mye latter. Har tatt ca 950 bilder også så det blir mange minner og kose seg med i ettertid. Tuuuuuuusen takk Damer for en utrolig flott tur :-)

3 kommentarer:

LAPPETUSSA sa...

Er sikker på at dere hadde en koselig tur... Så mange fine bilder du har lagt ut :D Kanskje du holder kurs fremover du nå, slik at vi andre som liker det du viser frem her kan lære også :D
Ser du har handlet til flere prosjekt...
Mange hilsen fra "nabobygda"

Sølvis blog sa...

Takk for titten. Koselig med en så positiv omtale av treffet, etter alle de negative

Merete sa...

Takk for titten, mange flotte bilder, selv har jeg ikke fått lastet over bildene mine ennå:-)