fredag 19. juni 2009

Gevinst til julemessa.....

Ja tidlig ute, men det går fort til jul..... Er jo bare 190 dager igjen til jul nå. Vi er to som har samarbeidet om dette. Ideen har vi etter et kurs med Tove Stang Karlsen i rytmespill. Vi har bare lagt stoffene oppå hverandre etter eget ønske, deretter lagt et vannoppløselig materiale over og nålet godt. Jeg har nå frihåndsquiltet dette tett på maskin for å få festet alle bitene. Etterpå vasket jeg det, slik at det vannoppløselige materialet løste seg opp. Her er baksiden på bildet hvor dere ser litt av hvert.... Slikt er innmari kjedelig. Nei stoffene er ikke vasket, helt riktig. Selv vasker jeg alle stoffene mine for det er så kjedelig når slikt skjer. Men ikke alle som vasker....så da blir det slik. En stor oppfordring til dere der ute som ikke vasker stoffene deres - bare se hvordan det kan bli. Skal levere det videre til nesteman som skal gjøre finishen på det med "nytt bakstykke", kanting, blonder, knapper og stæsj.... Dette blir en av gevinstene til julemessa i husflidslaget.

5 kommentarer:

Sølvis blog sa...

om man ikek gidder vaske alle sine stoffer så bør i alle fall alle svarte og røde vaskes. + alle batikkstoff. De farver garantert av.

Laila L S sa...

Jeg vasker alle mine stoffer før bruk, både for å unngå problemer med ulik krymping og for å vaske ut eventuell oveskuddsfarge og ikke minst alle kjemikalier.

PS.
Har noe til deg på bloggen min!

LAPPETUSSA sa...

Prater om å være tidlig ute og godt forberedt....Imponerende spør du meg:D
Ønsker deg ei riktig god helg:D
Du finner en award fra meg til deg på siden min:DD

Heidi sa...

Dette blir jo veldig lekkert, men synd med avfargingen! Forsøker å vaske stoffene mine, men er veldig på etterskudd... Får ta en vaskesjau i sommer og henge ut til tørk.
Det ligger en award og venter på deg i bloggen min. Mulig du alt har fått den, men ta i alle fall i mot ønsket om en deilig søndag :)

Micki sa...

You do lovely work!
I enjoyed your blog.
Micki