søndag 9. mai 2010

Syhelg

I helga har jeg hatt en deilig syhelg på hytta til Torild. Vi har hatt noen fantastiske dager med sying - og atter sying - skjæring av div prosjekter osv. Guri besøkte oss fra fredag til lørdag. Vi hadde også tid til litt god mat og godt drikke - og fredagskvelden ble spesiellt morsom :-) Flott vær hele helgen, bare koooooooos. På bildet under ser dere den flotte utsikten fra hytta - utover Mjøsa.
Jeg har sydd nye hjerter og høner til kransen som pleier å henge på døra i påsken. Hvis dere ser på hjertene og hønene som ligger ovenfor kransen så ser de nokså falmet ut - noen av de er av samme stoff jeg har brukt på den nye hønene og hjertene men ser kanskje ikke helt slik ut....
Tidligere sydde jeg en liten pompadur som er til terninger. Jeg syntes da at yatzi blokken og kortstokken skulle få seg en pose også. Posen var enkel og rask og sy. Klippet bare ut noen terninger av terningstoffet og applikerte over på det sorte stoffet, syntes det passet bra. Og så har jeg flere prosjekter som er ferdig klippet og skjært etter helgen.
Under er Torild sine prosjekter. Bargelloteppet vokste fort og ble et lekkert resultat så langt.
Løperen under ble til mens hun sydde......
Denne flotte vesken er eget design - morsom teknikk Torild har brukt her. Pyntet med hjerte som er laget i teknikken forsvinnende plast - denne teknikken var tema som jeg hadde for husflidslaget sist onsdag.
Tuuuusen takk for en flott helg Torild :-)

3 kommentarer:

Nina Lise@Mrs Moen sa...

Syhelg på hytta høres herlig ut; masse flotte prosjekter og utsikt til Mjøsa i tillegg...

May Britt sa...

Sånne hytteturer med symaskin og gode venner er bare helt topp :)
Smart ide å lage egne poser til sånne små spill.

Lappedamen sa...

Så koselig det hørtes ut med syhelg. Skulle gjerne hatt en helg bare med syvenner og quilting. Jammen har dere være produktive også.