tirsdag 5. juli 2011

Krympestoff

Her har jeg tatt en stoffbit + lik stor bit med krympestoff og frihåndsquiltet. Legg merke til størrelsen i forhold til linjal og skjærebrett.Etter og ha brukt hårføner på stoffbiten og varmet den opp - krympet stoffbiten sammen. Her ser dere stor forskjell på hvor mye den er krympet hvis dere sammenligner målene på bildet over med det under. Man kan også bruke dampen på strykejernet, det er ofte det jeg har gjordt tidligere.
Her er et lite nærbilde som viser godt effekten - sorry, litt feil farge......
Denne biten skal jeg bruke i samme prosjekt som det ene flettepanelet.

6 kommentarer:

RandiT sa...

Blir spennende å vente på ferdig produkt her. Gleder meg til å se.

Hanne-Kristine sa...

Så stilig, tenk at den krympet så mye! Det blir spennende å se hva dette skal bli :)

Du lager da mye flott du også :oD takk for den ;)

Hilsen Hanne-Kristine

Solveig Bloch sa...

Aldri prøvd dette,har bare lest om det. Dette virket da spennende og passer i mange prosjekter.Sprnt hva du tryller ut av dette jeg :D

Velkommen til min kreative verden sa...

Nå mistet jeg nesten pusten. Dette ble utrolig fint.

Jeg kjenner til teknikken, men fra bunn av med "krympe" middel.

Hvor får du tak i krympestoff? i vanlige quiltebutikker?

Dette er noe av det mest spennende jeg har sett på lenge: ) Du er flink

Britt May sa...

Dette har jeg aldri forsøkt, men nå tror jeg jamen at jeg må prøve. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Elisabeth Solum sa...

Fasinerende! Hva skal dette bli for noe tro .. :)