fredag 7. oktober 2011

Flere skatter

Denne har fått plass i en ramme og henger på veggen på syrommet mitt. Det er vel ikke så godt og se at det er en gammel "stensil" - må være fra 4 klasse tenker jeg - av en symaskin :-) Hvis du trykker på bildet så blir det større og du kan så vidt skimte symaskina. Har selv tegnet på detaljene, altså det som synes godt..... Dette var nok hvordan vi lærte og tre en symaskin på tidlig 70-tallet og jeg er glad for å finne igjen slike papirer - må da være en grunn til at akkurat dette har fått overleve.

Er nok instillingene på symaskina dette + trådsnella....

..og hvordan tråden skal tres.

Spolehuset.....

En skatt, men lurer på om jeg skal tegne over de svake blå strekene så man ser hva det er eller.......

Ønsker alle en riktig god helg :-)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Du er i rydde modus siden du finner slike godbiter. Ser jo at du hadde full kontroll på treinga av maskinen allerede da...........
Ha en flott kreativ helg.
Hilde

Lindas hobbyhjørne sa...

Så veldig morro det må være :)
Jeg har et sitat som min datter har skrevet til meg og det er litt utydelig... så jeg har spurt om hun kan skriver over det igjen, trist hvis det blir vekk da... og det gjeller vel også det fine bilde ditt!
Ha en fin helg, klem.

Trines hobby sa...

Så artig! Må vel lete etter matpapiret mitt jeg da... vi fikk nemlig ikke stoff og tråd til vårt første symaskinprosjekt! Vår strenge lærer tegnet en krusedull på matpapir, deretter skulle vi sy det uten tråd med symaskina. Når vi var ferdige hengte hun det opp på vinduet og den som ikke hadde treft streken, måtte sy flere matpapir. Husker veninna mi.. stakkars haha hun fikk ikke tråd før vi andre hadde sydd søsterforkle! (dette var i 4.klasse!!!!) Datidens mobbing spør du meg!
Klem Trine

Siri sa...

Herlig! Var du interessert i å sy allerede da? Kanskje du kan tegne av trådsnella og litt til så har du ditt eget applikasjon eller sticherimønster? Klem Siri:-)

Elisabeth Solum sa...

Du var jammen tidlig ute med interessen for symaskin! Så gøy å ha et sånt gammelt minne. Tror ikke jeg ville ha streket på den.
Ha en god helg! :)
Klem

Anonym sa...

Hei.Så koselig.Tidlig krøkes heter det.Tidlig fikk du intresse på sying.Kjenner med igjen.Husker første gange jeg sydde var ikke gammel da.La en genser på et pappir på gulve og tengna av så skrådde utåver laget meg mønster på kjole å så var det å sette igang å sy kjole.Kjole ble det.Husker det godt.Ønsker deg en riktig fin helg videre.Klem fra Bodil.

Marit sa...

Det er fine skatter slike minner fra farne år.
Ha en fin helg.