fredag 4. januar 2013

Nok brodering for i dag. HJELP......

Ikke helt venn med maskina i dag....... Tråden røk etter at maskina hadde laget litt rar søm her......... + at broderiet ble for stramt. Her har jeg brukt janome brodertråd.


Da var det bare å forsøke seg på ny. Løsere trådspenning..... men, nei dette ble da ikke pent. Dere ser av yttersømmen hvor feil dette ble.....

Men søt bamse likevel da :-/

 Forandret trådspenning igjen og stivere underlag. Ikke pent dette heller. Ser stramt ut i kantene + at det har fått et felt med løs brodering på høyre ben.......

Så jeg tror vi tar pause for i dag........ Er det flere som har vært borti problemet? Har noen gode råd så tas de imot med takk.

3 kommentarer:

pilletrilla sa...

Hei Tone - jeg har ofte opplevd dette med broderier av dårlig kvalitet og har etterhvert sluttet helt med "freebies" eller automatisk masseproduserte broderier. Har du brodert det samme broderiet uten problemer tidligere?

ReidunA sa...

Hei, ja dette har jeg opplevd , helst med de jeg laster ned gratis fra nettet, har fått råd om å sette ned stinghastighet og skifte nål . joda noen ganger virker det å skifte nål . lykke til.

Rita sa...

Så dumt når slikt skjer, ihvertfall når det er såpass mange sting.
Har ikke alltid vært like heldig med broderier jeg heller.