søndag 24. februar 2013

Heramarker og ottlite lampe

Når jeg skulle til å quilte dette så hadde jeg egentlig lyst til å prøve meg på mer frihåndsquilting. Slik ble det nå ikke. Fant ut at jeg ville ta igjen det samme mønsteret som flettemønsteret. Fant fram heramarker og linjal og merket opp. Heramarker er noe du merker opp med som gjør at det blir en fordypning i stoffet. Den er kjempeflott å bruke til dette og det blir veldig enkelt og følge linjene når man quilter.
 
La min lille ottlite lampe ved siden av arbeidet når jeg quiltet og linjene kom tydeligere fram. Dette gjorde det enkelt og quilte.
Før quilting

 Ferdig quiltet panel.
Etter quilting

Og som vanlig så er jeg jo veldig fornøyd når ting matcher og går igjen flere steder. Pyntesømmen på disse remsene tar også igjen mønsteret - litt vanskelig å se ut fra bilde kanskje.....

For å få ferdig dette trenger jeg noen mål - og de får jeg ikke tatt før senere i uka. Ønsker dere alle en kreativ og flott uke :-)

5 kommentarer:

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Så delikat og lekkert når ting matcher, Tone! Jeg er også glad i heramarkeren og ottlite-lampa mi! Et must for oss quiltedamer begge deler :)

Dollandesign sa...

Ja, det var en jättefin quiltning Du gjorde här, tycker jag. Tack, för fina tips!

Dollandesign

Trines hobby sa...

Vi sier at god planlegging er halve jobben, og godt utstyr er halve jobben, så da er vel jobben ferdig? men sannelig har det vært ei dyktig dame inn i bildet her også! Dette var flott arbeid!

Unknown sa...

Ja dette såg så gøy og flott ut.Tror eg må prøve og flette litt.og heramaker har eg vist ett sted.hm.
Ha en fin fin uke.

Elisabeth Solum sa...

Nydelig panel! Jeg har også en heramerker, men jeg synes strekene forsvinner for fort. Må kanskje bruke litt mer kraft når strekene lages?
Klem Lisa