tirsdag 19. februar 2013

Litt ugreit i dag.....

Broderte tidligere noen høner på vannoppløselig materiale. Disse ble fine og jeg hadde tenkt og sy de til for hånd så de ga et litt annet inntrykk en å brodere rett på. Satte i gang med dette ble litt ugreit. Den ytterste sømmen på broderiet raknet når jeg dro nåla igjenom så jeg ga meg med dette.
 
Men hønser skulle jeg jo ha. Så da var det bare å sette i gang å brodere rett på stoffet da. Og når jeg var kommet godt i gang så.......

Fant jeg dette brodermønsteret på dataen. Den passet jo helt perfekt til stoffet så jeg måtte bare lage en høne. Problemet er jo bare at jeg er snart ferdig med å brodere høner når denne dukket opp :-(  Jada, slik kan det gå. Jeg har jo igjen en liten rest som dere ser - så da får vi nå se hva vi får ut av den....

Og ikke nok med det. Når jeg kom til lukkekanten så hadde jeg vel egentlig ikke målt opp - bare tok det som en selvfølge at 4 hele remser skulle være nok - vel, som dere ser så gikk det  IKKE ..... og hva gjør man da. Jeg har jo brukt alt stoffet.

Ikke riktig alt da :-) Hadde igjen 4 korte remser på 1" bredde - rester av tittekanten. Så noe må jeg da få til. Dette er vel dagen ikke alt går på skinner - men en utfordring tar man så gjerne :-)

Ønsker dere alle en fin kveld.

2 kommentarer:

LAPPETUSSA sa...

Dette er vel det vi kaller dagen med stor D :) Men du er ikke den som lar sånne ting stoppe deg;) Gleder meg til å se dette ferdig.... har jo sett det underveis og syntes det var veldig spennende å se hvordan du har satt sammen alt. Spesielt de rammene rundt;) Ønsker deg ei fin vinterferieuke;) Klem

Torild sa...

Du får det til du Tone.Er det ikke lappesøm vi driver med da.?
lukkekanten blir sikkert bra.