torsdag 23. mai 2013

Overtransportør

Er veldig glad i min "open toe" overtranspotør til min Brother maskin. Synes det er mye enklere og har bedre kontroll når jeg syr "in the ditch" i grøfta. Mer behagelig for øynene og arbeidet er lettere å styre. Så straks skal jeg sette meg ned ved maskinen og fortsette quiltingen av dette prosjektet.

 Ikke mye man ser av sømmen her - i tillegg til at det er litt mørkere tråd enn stoff - det synes heller ikke. Syr med lav hastighet, da er det lettest og få det pent.

Her er to forskjellige overtransportører. Den til venstre fulgte med min maskin - men ville ikke vært uten den til høyre som jeg kjøpte i tillegg. Legg merke til forskjellen ved åpningen i foten. Jeg føler en stor forskjell med å ha full kontroll og mye mer behagelig for øynene mine. Avslappet sying kan bety mer sying :-)

4 kommentarer:

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Ser ut som et spennende prosjekt du skal quilte, Tone! Godt utstyr er halve jobben, så det er bra at du er fornøyd meg foten din! Lykke til :)

Nina Lise@Mrs Moen sa...

Jeg må visst ta meg en tur på symaskinsbutikken, den foten ser veldig greit ut. Jeg har ikke Brother, men det finnes forhåpentligvis noe lignende til min og. Den "in the ditch" foten jeg kjøpte var ihvertfall ikke mye tess.
Lekkert taupe stoff!

hobbyvenn sa...

Det så ut til å være en flott overtransportør. Veldig praktisk..

ReidunA sa...

Ja, en god overtransportør er tingen, anskaffet en selv for ikke så lenge siden og den er også "åpen" kjempefornøyd jeg :) Lykke til med quiltingen :)