mandag 17. juni 2013

Quiltegården i Trondheim

Har hatt en fantastisk helg på Quiltegården i Trondheim sammen med Siv og Ann-Mari. En koselig butikk med et stort utvalg av hva man måtte ønske seg ;-) Her ser dere litt av utvalget av delikate stoffer, mønster, blonder + alle duppeditter man skulle trenge:




8 damer fra Hamarquilten reiste til Trondheim i helga som var for å gå et HÅNDsømkurs med Ann-Mari. Vi gledet oss masse og var spent. Heldigvis rakk vi en tur innom butikken for å titte litt på fredag ettermiddag. Lørdag ble det kurs. Et håndsømkurs hvor vi skulle lage en pose/boks til kopp/krus. Her ser dere noen av damene i full konsentrasjon med håndsøm.

 Godt med en matpause også. 

Og selv om dette var et HÅNDsøm kurs - noe som passer hendene mine veldig dårlig så ser dere en symaskin på bildet....... Denne fikk jeg lov til å låne under hele kurset og jeg skal si jeg koste meg og jeg laget min helt egne "greie" :-) Godt å få lov til det også.

Her ser dere mitt prosjekt under arbeid. Her ble det litt applikasjon og jeg satte i gang med frihåndsquilting og frihåndssøm - og lurer på hvorfor jeg ikke lager flere slike prosjekter......

Et lite nærbilde av prosjektet så langt. Gleder meg til resten.

Vil takke Siv og Ann-Marie for et flott kurs og alle jentene for en trivelig helg :-)

3 kommentarer:

Ann-Mari sa...

Bagen din blir flott. Så hyggelig å høre at dere hadde ei flott helg i Trondheim. Jeg koste meg også masse sammen med så flotte kreative damer.

Gudrun sa...

Ser ut som en härlig dag på ett härligt ställe.

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Så koselig med tur! Flott frihåndsquilting! Så bra at du fikk lånt symaskin og koste deg med det :)