onsdag 23. oktober 2013

Hjerter med rufseteknikk

Her har jeg sydd et par hjerteløpere i lin med rødt innslag. I kanten rundt det store og det lille hjerte har jeg sydd på en rød snor for å få mer effekt. Har klippet opp kantene rundt det hele og kjørt det i vaskemaskinen for å få rufse effekten.

To hjerter er ferdig.

Her ser dere godt hvordan det har rufset seg i kantene. Klippet opp rundt hjertet i midten også for å få samme effekt der. Ellers er det frihåndsquiltet.

Frihåndsquiltet dette hjerter med hjerter. I tillegg sydde jeg snor over det ene quiltede hjerter for å få det lille ekstra.

Ønsker dere alle en hjertlig fin onsdag.

9 kommentarer:

annemarlen sa...

Fint o effektfullt. Snygg kviltning.
Hjärtan är aldrig fel.

Solfrid sa...

Kjempeflotte!

ReidunA sa...

Både søte og tøffe hjerter , flott quilting :)

Anonym sa...

Sååå smart og sååå lekkert!

Unknown sa...

Så utrolig flotte og krusmattene dine med kopper under var bare skjønne :O)

Velkommen til min kreative verden sa...

KJEMPEFINT!

Dollandesign sa...

Så häftiga hjärtan Du sytt!
Till och med Din quiltning är gjord i hjärtan, ser jag. Så fina små hjärtdukar.

Dollandesign

hobbyvenn sa...

Noe så nydelig! Du er så kreativ..
Husker jeg sydde et sengeteppe til en niese for noen år siden i "rufseteknikk" og da ble jeg skikkelig sliten i hånden av all klippingen. Dette var et mer overkommelig prosjekt.

RandiT sa...

Gørtøffe hjerter og romantiske hjerter på en gang:) Flotte!!