tirsdag 9. oktober 2012

Broderienheten går varm....

Nåla knakk i symaskina - og på vei til å hente ny nål ble jeg avledet av "data'n". Hva passer vel bedre enn en bloggpause akkurat da......

Har kost meg med brodering og lært maskina bedre å kjenne. Det er faktisk ikke alle mønster man kan rotere rundt som man vil - ikke alle blir pent brodert...... Maskina kan sy fint i en retning men bare bli løkker i en annen retning. Trodde det var først meg som ikke helt skjønnte dette, men er nok maskina.......... Tror dere ikke! Må nok ev. justeres i et dataprogram om man kan. Og trådspenningen har jeg funnet mer ut av. 1000 meter med tråd gikk fort her ja, men du så gøy :-)

Har plassert litt shiffong under dette broderiet. Noen som tipset meg om det :-)

Og for å spare litt på det vannoppløselige så prøver jeg å få plassert flest mulig broderier inn i ramma. I alle fall når det passer seg slik.

Over 1000 meter med tråd - og her vises antall sting på bare et av broderiene. Blitt mange timer med bordering. Jeg var så flink og fant fram den engelske bruksanvisningen på 369 sider og fikk lest meg til litt kunskap......uh... imens jeg hørte symaskina gå.

Og når jeg sitter slik så fabler jeg om nye prosjekter........... Som om jeg ikke hopper nok fra det ene til det andre fra før av............ Blir litt slik når hodet er fullt - i alle fall for meg. Nå er jeg allerede over i noe nytt og skal kose meg :-) Ha en strålende dag alle sammen og hjertlig velkommen til mine nye følgere. Nye navn dukker opp og koselig med kommentarer - setter pris på at dere legger igjen noen ord :-)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Skjønner at 1000 m ikke blir så mye når maskinen får jobbe så mye.... Det du syr ser jo fint ut for meg. Er det bokmerker eller noe annet du syr. Ha en fin uke.

LeKaQuilt sa...

Det kan også være tråden. Noen farger bla. slites lettere en andre. Jeg har brukt flere dager på finjustering av min broderimaskin og bruker den derfor kun til det formålet.... og mens "gutten" jobber syr jeg på den andre...... :o) Lykke til!

LAPPETUSSA sa...

Du verden som du driver deg:) skjønner ikke noe jeg, men jeg lurer på om jeg skal ta turen snart å se på alt det fine du driver med;) I morgen skal jeg pakke til Islandstur:) 14 damer skal besøke Virka, Europas største quiltebutikk;)) tror du vi gleder oss.... litt spenning er det enda, da 8 av oss kjører med Norwegian og de "truer" med streik f.o.m i morgen;)Men vi får nå se:)) Ønsker deg en fin høst Tone;) klem fra meg til deg;))