mandag 25. juli 2016

Smart løsning på løperen ute

Deilig med sommer. Har laget puter og løper til utegruppe. Koselig og pynte opp litt. I stolene og sofaen var det bare sitteputer og jeg syntes det kunne være godt og ha noe i ryggen så sittekomforten ble bedre.

Har laget en løper som passer akkurat til glassplaten.

Litt broderier og blonder til dekor her.

På enden av løperen har jeg sydd på en liten klaff på begge sider. Har glassplate på bordet og nå kan jeg bare løfte opp glassplaten og legge denne lille klaffen som sitter på hver ende av løperen oppå sugekoppen som ligger under bordplaten og løperen blåser ikke sin vei. Den vil ligge helt i ro uansett vær og det kan jo være kjekt.

Klaffen på undersiden. Har bare sydd den fast i lukkekanten.

Litt broderier har det blitt på putene også.

Trollhassel kan være dekorativt og flott.

Har bare brukt rester på hele settet. Har derfor brukt to stoffer til å sy ytterkant på fram og bakside. Da kan jeg velge om jeg vil at de skal være like eller forskjellige. Litt blonder og broderier har jeg brukt på hver side av putene slik at om den blir falmet på en side så er den like fin på baksiden og putene varer mye lenger.

Flotte sommerfugl broderier fra Urban Thread.

Blonden som vises her har jeg laget. Jeg har brukt 4 forskjellige blonder/bånd og sydd fast på tyll med forsvinnende plast over og under. Mye dekorativt man kan lage på den måten.

2 kommentarer:

RandiT sa...

Dette var en kjempesmart løsning Tone :) Og lekkert sett i delikate farger :)

Hanne sa...

For en smart ide :-) Kjempe fine puter og løper :-)