fredag 17. januar 2014

Broderiklubb

I går startet Lillestrøm sysenter broderiklubb og selvfølgelig måtte jeg ta meg en tur. Her var det fritt fram med hva man ønsket å gjøre. Noen hadde med seg broderimaskiner, andre hadde med seg pc og design program mens noen satt med håndarbeide. Vi hadde noen koselige timer sammen og tips og råd var det greit å ta med seg. Koselig å treffe andre som broderer også :-)

Jeg hadde med meg pc og PE-design next. Stingsatte mitt første stitchery av en høne.  Fikk masse inspirasjon så her er broderiet jeg laget. Det øverste hjertet ble litt voldsomt. Gikk inn og fikset på det - og da lærte jeg jo ennå mer.

Her ser hjertene litt likere ut. På hjertet ovenfor broderte jeg med trippel stitch - forandret til rettsøm og det var mye likere. Det nederste hjertet var rettsøm. Resten av broderiet er med trippel stitch.

Så sitter jeg nå her med to broderier - så får vi se hva det blir til. Noe jeg skal ha selv i alle fall siden det er minne om mitt første stingsatte stitchery :-)

2 kommentarer:

tidsfordriv sa...

Dette hørtes kjekt ut. Så inspirerende det må være å få mulighet til å treffe andre med samme interesse.

Solveig Bloch sa...

Næmen så artig å se høna mi maskinbrodert! Tenkte selv å stingsette den, men jeg har jo ikke lært meg helt hvordan det gjøres ennå. Fint ble det hvertfall ;o). Ha en fin dag