onsdag 7. mai 2014

På en dag som denne

Ikke hver dag som fungerer like bra...... Tenkte det var greit og kose seg med en video om frihåndsquilting av Patsy Thompson i dag. Hun er kjempeflink i frihåndsquilting og jeg har sett mange videoer av henne tidligere. Kjenner bare jeg skal ta det med ro og da kan man jo få tiden til å gå med til litt kreative sysler på lavt plan.

Alltid når man ser flotte ting så tenker man slik skal jeg lage eller slik skal jeg prøve meg på. For min del er det da godt og ha noen skisser og se tilbake på - da kommer minnene så mye fortere frem og alt blir så mye lettere. Det er derfor jeg som regel har med fotoapparat overalt også - bare sånn i tilfelle. Her har jeg tegnet er par skisser etter inspirasjon fra det jeg har sett av videoen. Blader - så enkelt og så lekkert det kan bli på et quilteprosjekt.

Så var det en feather med krøll på. Tror nesten denne blir enklere når jeg syr en å sitte å tegne - men jeg husker nå i alle fall mønsteret på denne måten.

 Skal kose meg med mer av videoen utover dagen. Trenger noen pauser i dag (også) så kanskje jeg skal finne pausekoppen min og en god te :-) Heldig er jeg som har så fin kopp - var kanskje et hint om noe fra den jeg fikk den fra........... ikke så god på det med pauser jeg da.

3 kommentarer:

Pia sa...

Åååå stilig :-)
Må sjekke om jeg finner henne på youtube.
Ja du vet vi klarer det vi vil klare ;-)!!

Radka sa...

I love the leaves design!

Elisabeth Solum sa...

Pent mønster! Det må være gøy å få til noe slikt! :)