mandag 2. juni 2014

I symodus med datter og grønne balistoffer

Hatt noen koselige timer i helga sammen med Katrine i symodus. Hun hadde ønske om å sy en duk og ønsket at vi kunne sy samme prosjekt. Katrine hadde fått låne en linjal av en venninne av meg til å sy duken hun ønsket seg. Vi fant stoffer og satte i gang. Var en del utregninger før vi kom i gang...... godt å være to om det og til slutt så ble i alle fall utregningene riktig. Slik er det når man bare bruker linjal uten mønster - men vi hadde noen fine bilder som ga oss inspirasjon. Forskjellige størrelser skal vi også ha så vi måtte lage hvert vårt utgangspunkt. Når stoffene var strøket og klare måtte min datter gi seg. Hun sliter med energinivået men det kommer jo andre dager etter dette..... Hehe.. dette fikk jo meg til å starte på ennå et nytt prosjek og jeg kom godt i gang.

Hadde akkurat 5 grønne balistoffer og det passet bra til dette prosjektet. Stripene ble så brede som stoffet   tillot - har nesten ingen rester igjen bortsett fra det lyse stoffet. Sydde 3 stripesett. 

Stripesettet er skåret opp og ligger klart for sying til en annen dag. Har igjen litt av det ene stripesettet så får nå se hva jeg kan bruke det til - et nytt prosjekt tenker jeg...

Nå må jeg ta fatt på annet syprosjekt. Har en round robin liggende som skal leveres videre til neste man snart. Har planen klar for hvordan jeg skal løse den oppgaven og gleder meg til å sette i gang. Kan ikke vise den her da det skal være litt hemmelig for den som eier den ;-)

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så kjekt å sy sammen. Spennende å følge med videre på prosjektet deres:))

LAPPETUSSA sa...

Dere er da så flinke, men litt overrasket over balistoffene...;) Gleder meg til fortsettelsen;)