fredag 12. september 2014

Tøff sminkepung

Her er mitt første prosjekt ITH (in the hoop) med glidelås. Med dette mener jeg at den er sydd i broderirammen på maskina. En suveren måte og sy slike prosjekter. Dette var kjempegøy og skal nok bli mer av slike prosjekter. Kanskje kan jeg lage mønstrene selv også.....  Den vart skikkelig tøff da. 

Noen bilder av prosjektet underveis.

Her er det mange lag med stoff, vatt og stabilisator. Dere ser også at glidelåsen stikker ut på hver side. Dette er på forsiden av broderirammen.

Her er baksiden av broderirammen. Noen lag stoff her også. Man må ha hodet klart når man driver på for det er mange prosesser før prosjektet er ferdig. Eneste håndsøm er den lille sømmen nederst som dere ser ikke er sydd igjen - denne brukes til å vrenge prosjektet til slutt.

 Alt her er broderi - men det kan jo være en idè for de uten broderiramme og sette i maljer og tre snor gjennom.

Noen som ser hva dette er...... Smaskelipper med rød lebestift. Hadde kanskje syntes bedre uten zikkzakk klipp rundt men da hadde det vel blitt mye frynser i kantene.

 Åpningen er stor og god - man får hånden nedi.

Jeg er full av inspirasjon til å lære meg mer om design programmet etter at jeg var på broderiklubb på Lillestrøm i går. Godt med all lærdom man kan få så nå bør jeg sitte å øve meg. Men akkurat nå er jeg klar for en tur til quiltemessa ved Gardermoen sammen med en gjeng damer. Gjett om jeg gleder meg til det :-) Ha en strålende dag alle sammen.

8 kommentarer:

Siv sa...

Stilig! :o)

Trines hobby sa...

Skikkelig tøff:)

Unknown sa...

Hein så stiligt.hvoe har du kjøpt mønsteret??????Lykke til med helga.

Laila sa...

Oi, den var stiiiilig! Er det lov å spørje kvar du har funne mønsteret?

Unknown sa...

Kjempetøff! jeg liker også å sy In-The-Hoop!

Askepott sa...

Knalltøff. :-)

AnneKa sa...

Den var råstilig !!

Unknown sa...

Denne var skikkelig flott :-)Så flink du er 2ne :-)