søndag 27. januar 2019

Spisebrikker - bestikk

Spisebrikker inspirert av bestikk stoff.

Her har jeg lekt meg med kombinasjon maskinbroderi og frihåndsquilting. Idèen fikk jeg av det lyse stoffet med bestikk. Dette har vært et stoff som har ligget lenge - for hva skulle jeg vel bruke det til..... Da er det gøy når man får en glimrende idè.

Har bare bilde av 4 stk men har laget 6 stk. Glemte å ta bilde av de to første som jeg solgte først.


Alltid gøy og finne på egne mønsterkombinasjoner å sy i vei. På de to neste bildene ser dere litt hvordan jeg jobbet meg fram med prosjektet. Måtte litt tankevirksomhet til her.

Og arbeidet var stort å jobbe med til tider - tross noen spisebrikker.

 Enkel og grei quilting ble det mellom bestikkene også - da sto det i stil til resten.

 Måtte bare.... Første broderiet med bestikk tok jeg midt på spisebrikken. Tenkte så at det var jo litt dumt da tallerkenen står der. Måtte lage den litt artig. Litt av bestikket er brodert inn på hver side av spisebrikken for å lage litt mer liv i den.


Ingen kommentarer: