torsdag 3. april 2014

Øvelse og atter øvelse

Da et av prosjektene jeg har på gang dreier seg om sirkler så fikk jeg nå prøve å sette i gang med litt tankevirksomhet for hva jeg skal videre. Trenger noen få stoffer til som skal matche - så jeg får nå se om jeg finner det her hjemme da..... Stoffene jeg brukte på sirklene var fra en stoffpakke jeg kjøpte for en del år tilbake - deilig å ta disse stoffene i bruk.


I quiltemagasinet 1/2014 kom jeg over et innlegg som ga meg inspirasjon til dette. Lekte meg med litt stoff og sytråd - og duret i gang på symaskina. Frihåndsquilting er utrolig gøy. Hva det blir til med prosjektet vil tiden vise.

Her er noen prøvelapper.


Men aller først var jeg ute med penn og papir - da får jeg det liksom inn i fingrene.


3 kommentarer:

Siddis back home sa...

Ja, øvelse gjør mester, men jeg fant ut for flere år siden at frihåndsquilting er ikke min greie… ha en flott helg og happy quilting!

ReidunA sa...

Spennende :) er det når resultatet ikke er gitt på forhånd men blir til underveis ,----God helg til deg :)

Dollandesign sa...

Så kul att få se Din frihandskviltning!
Det finns ju egentligen ingen gräns för vilka mönster man kan göra.

Dollandesign